עיצוב אריזות

עיצוב אריזות של מוצר נעשה בשני שלבים עיקריים. השלב הראשון, הוא שלב העיצוב הטכנולוגי כלומר עיצוב הצורה הפיזית של המוצר. זה כולל בין השאר קביעת החומר ממנו תהיה מורכבת האריזה וצורתה. כאשר מדובר באריזת נייר או קרטון חלק זה חשוב כפליים, משום שבחלק זה נקבעת גם צורת הקיפול של המוצר. זאת מכיוון שאריזת קרטון או נייר מיוצרים בצורה שטוחה ומקופלים לצורתם המקורית לאחר הייצור, לכן כאשר נעשה העיצוב הטכנולוגי יש צורך לקחת גם זאת בחשבון.


    

השלב השני, המשמעותי של עיצוב אריזות הוא העיצוב הגרפי. כאן יוחלט באיזה צבע תהיה האריזה אם אין לה כבר צבע, מה יודפס על האריזה, ואיזה כיתוב יופיע איפה. כאן כבר נכנסים שיקולים עיצוביים ושיווקיים רבים והם אלה שמשפעים למעשה, על צורתו הסופית של העיצוב של האריזה.
 
מה החשיבות של עיצוב אריזות? למה שלא סתם נזרוק את המוצר לתוך קרטון חום? התשובה פשוטה, אריזת המוצר משמשת לקידום מכירת המוצר שלנו. במילים אחרות נראות. גם זה לא מספיק כי עיצוב האריזה שלנו חייב להיות מיוחד. קיימים בשוק מוצרים רבים שמתחרים במוצר, גם אם אין מתחרים ככל שמספר לקוחות גדול יותר ייחשף למוצר שלנו, כך יקנו אותו יותר, לכן האריזה של המוצר חייבת להבליט את המוצר שלנו בין כל שאר המוצרים שנמצאים על אותו מדף.
 
צריך להבין שהאריזה היא המפגש של הלקוח עם המוצר וחלק נכבד בהחלטה, האם לקנות את המוצר, כבר מתגבש אצל הלקוח בשלב זה. על כן כאשר מדובר על עיצוב אריזות עלינו להבין מה המוצר צריך לשדר, או, מה אנחנו רוצים שהמוצר ישדר. למשל, כאשר אנו רוצים להראות שהמוצר יוקרתי, נקפיד על אריזה בצבעים עשירים כגון, סגול כהה, זהב וכסף וכיתוב באותיות גדולות. לעיתים אנו נרצה שהמוצר לא ישדר מסר מסוים במבט הראשוני כגון, העובדה שהמוצר קטן ממוצר דומה. במקרה הזה אנו נקפיד לעטוף את המוצר באריזה גדולה כך, שבמבט הראשוני יראה כאילו המוצר גדול יותר או לפחות אינו קטן מהמוצר הדומה לו.

 |  ראשי |  מפת אתר  |  הוספה למועדפים  | 
אות הזהב-פתרונות אריזה ודפוס- www.gold-letter.co.il © כל הזכויות שמורות
אות הזהב שכטרמן 28 פינת דגניה ת.ד 13166 אזה"ת הצפוני נתניה 09-8822250 09-8846941
  בניית אתרים לעסקים   אינטרדיל