לאריזת מוצר יש ערך שווקי גבוהה. מדוע זה כך? התשובה פשוטה. משום, שלמעשה אריזת המוצר היא המגע הראשוני בין הלקוח למוצר. מה שאריזה תשדר זה מה שהלקוח יקלוט. על כן חשוב שהאריזה אכן תשדר את המסר שאנו רוצים שהיא תשדר. לא רק זאת האריזה גם צריכה לגרום למוצר לבלוט. סביר להניח שעל המדף בו המוצר יהיה מונח יהיו מוצרים רבים זהים והלקוח צריך לראות את מוצר שלך מבין כל המוצרים. יתרה מכך, בדרך כלל, הלקוח ייקח את המוצר הראשון מהסוג שהוא צריך זאת סיבה נוספת למצוא פתרונות אריזה מקוריים ומושכים את העין.
כדי לסייע לנו למצוא את אריזת המוצר המתאימה ביותר, חברות מציעות פתרונות אריזה רבות. עלינו לדעת מה מתאים למוצר שלנו, ואיזה בעיות אפשריות עלולות להיות במוצר שאותם יכולה לפתור אריזה נכונה שלו. אריזה נכונה היא הבסיס להצלחת המוצר.
מי הזיז את האריזה שלי להלן מספר דוגמאות לפתרונות אריזה שיפשטו את ההסבר :
אריזות של עלונים - הבעיה העיקרית בעלון היא החשש שיקראו בעלון ועל כן לא יקנו אותו. אריזת האלון מקנה לו הילת חשיבות ולא מאפשרת קריאה מעמיקה אלא רק הצצה על כן מגדילה את הסיכוי לקניה.
מוצר מזון – מוצר מזון כמו פסטה או אורז למשל, צריכים להיות פרקטיים. הם צריכים לאגד את המזון לצורה הרמטית להיות נוחים לפתיחה ובנוסף לשדר טריות ובריאות. כל זאת דורש אריזה איכותית שלא תאפר חדירת חרקים ותאפשר סגירה חוזרת לשמירה על הטריות.
מוצר יוקרה – כאשר מדובר במוצר יוקרה או, מוצר הרוצה לשדר יוקרה, כמו בושם או סבון רחצה. פתרונות האריזה חייבים להתאים. כאשר הלקוח יראה את המוצר הוא יבין מידית שלפניו לא נמצא מוצר פשוט אלא משהוא יוקרתי ואיכותי. על האריזה להיות מזמינה ונקיה.
שימוש נכון במומחיות העובדים והיועצים השונים של חברות של פתרונות אריזה, יוכל להגדיל את נפח המכירות של המוצר, על ידי הפיכתו למוצר ייחודי שבולט לעין. המוצר יראה אחרת משל המתחרים ולא יהיה סתם עוד מוצר על המדף. מוצר עם מותג הוא מוצר שזוכרים.